loading...
زیرنویس‌های من و مطالب سریالی
Mohammad بازدید : 426 سه شنبه 27 اسفند 1392 نظرات (1)

در قسمت بعدی سریال "پیکان‌دار" (قسمت 16 فصل 2) شاهد حضور گروهی خواهیم بود به نام Suicide Squad؛ که نام این قسمت هم هست.
در این پست قصد دارم اندک توضیحاتی درباره‌ی این گروه و اعضاش بدم.

چنانکه میدونید، "پیکان‌دار" از روی مجموعه کمیک‌های "پیکان‌دار سبز" یا "Green Arrow" ساخته شده. همینطور، کاراکترها و شرکت‌ها و... هم از کمیک‌های دنیای DC گرفته شدن، که هرکدوم تاریخچه و شرح حال خودشون رو دارن، اما من سعی میکنم که اینجا به طور خلاصه براتون توضیح بدم.

Task Force X

این سازمان، از دو شعبه تشکیل میشد که شعبه‌ی بین‌المللی اون، Suicide Squad ــه.
Suicide Squad یک تیم ضربت مخفیانه وابسته به دولت ــه که از ابرشرور (Supervillain)های زندانی تشکیل شده. اونها موافقت کردن که در ازای انجام ماموریت‌های بسیار خطرناک که انجامشون توسط دولت آمریکا نفی میشه، از مدت حکم زندانشون کم بشه. این گروه از داخل زندان "بِل رِو" و تحت نظارت دکتر آماندا والر اداره میشه.
گفته شده که قراره در این تیم؛ برنز تایگر، شرپنل، ددشات، لایلا مایکلز، جان دیگل و آماندا والر حضور داشته باشن.

Bronze Tiger

از قسمت دوم فصل 2 با این کاراکتر آشنا شدیم. جایی که چاینا وایت اون رو استخدام کرد تا با پیکان‌دار مبارزه کنه، که شکست خورد. بعدا توی قسمت 12 از زندان فراری داده میشه تا به دزدیدن نمونه‌ی اولیه‌ی دستگاه تولید زلزله‌ی مالکوم مرلین کمک کنه. در اون قسمت، فلیسیتی تایید میکنه که اسم واقعیش بن ترنر ــه و از لقب برنز تایگر (= ببر برنزی) استفاده میکنه؛ که خیلی لقب مزخرفیه چون ببرها برنزی رنگ نیستن. در آخر، برنز تایگر توسط پیکان‌دار و روی هارپر دستگیر میشه و در لحظات آخر اون قسمت شاهد هستیم که آماندا والر بهش پیشنهاد پیوستن به Suicide Squad رو میده.

Shrapnel

در قسمت دهم از فصل 2، با مارک شِفِر که با نام مستعار شرپنل (= گلوله‌ی انفجاری) اقدام به بمب گذاری در دو ساختمان دولتی میکنه، آشنا میشیم. مارک که یه مغازه‌ی اسباب بازی فروشی داشته و الان تبدیل به یه بمب گذار سریالی شده، به سراغ سباستین بلاد میره که با دخالت پیکان‌دار، نمیتونه صدمه‌ای بهش وارد کنه.

Deadshot

فلوید لاتون با نام مستعار ددشات، تیراندازی که گفته میشه هیچوقت تیرهاش خطا نمیره، از فصل اول توی این سریال حضور داشت. اون مسئول مرگ برادر دیگل ــه و دیگل در تمام مدت سریال، سعی در گرفتن انتقامش داشت.
در فصل دوم و قسمت ششم، شاهد هستیم که دیگل در زندانی در روسیه محبوس شده و هم سلولیش کسی نیست جز ددشات. دیگل به ددشات قول میده اگه بهش بگه لایلا کجا زندانی شده، کمکش میکنه که فرار کنه و در نهایت همگی از زندان قسر در میرن. در حالی که توی ماشین نشستن و دارن از زندان دور میشن، دیگل ماشین رو نگه میداره و لاتون رو میبره بیرون، اما به خاطر قولی که بهش داده بوده، اون رو نمیکشه. پس از اون، لاتون به دیگل میگه که سازمانی به نام هـایـو (به انگلیسی H.I.V.E. ، برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید) اون رو برای قتل برادرش استخدام کرده بوده.

 

Lyla Michaels

لایلا مایکلز ملقب به هاربینجر (به انگلیسی Harbinger ) هم در فصل اول حضور داشت. اون همون دوست قدیمی دیگل ــه که در آرگوس کار میکرد. دیگل بهش اطلاعاتی درباره‌ی ددشات داده بود تا به کمک اون بتونه قاتل برادرش رو پیدا کنه.
در قسمت ششم فصل 2 دیدیم که
لایلا در حالی که به دنبال ددشات میگشته، در روسیه دستگیر شده و پس از اون آشکار شد که لایلا همسر سابق دیگل ــه.

Amanda Waller

آماندا والر، مدیر آرگوس ــه. اولین حضور اون در سریال، در قسمت ششم از فصل 2 بود. او ترتیبی داد تا دیگل دزدیده و به اون زندان روسی برده بشه تا با کمک پیکان‌دار، بتونه لایلا رو از اونجا آزاد کنه. او همچنین میدونه که الیور کویین، پیکان‌دار ــه. حضور بعدی اون در سریال، در قسمت 12 ــه که به برنز تایگر پیشنهاد پیوستن به گروه رو میده.
Suicide Squad نیز تحت مدیریت و نظارت اون خواهد بود.


نکته 1: لایلا مایکلز هنوز تبدیل به هاربینجر نشده. شاید نویسنده‌ها اصلا نخوان لایلا رو ابرقهرمان کنن (شاید هم بخوان)؛ اما چون من با این اسم پیداش کردم، گفتم بد نیست که توی متن بیارمش.

نکته 2: یکی از چیزهایی که نویسنده‌های سریالای اقتباسی و مخصوصا همین شبکه‌ بهش معروفن، وفادار نبودن به داستان‌های اصلیه. برای همین نه خودم زیاد وارد جزئیات شدم، و نه به شما توصیه‌ی این کار رو میکنم. این مطلب رو هم نوشتم که اگه هرکدوممون چیزی رو یادش رفته، اول به یاد بیاره بعد بشینه سریال رو تماشا کنه.

نکته 3: اگه این متن رو انقدر قابل دونستین که خواستین کپی کنین، ممنون میشم با ذکر منبع باشه.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط محمد در تاریخ 1393/01/07 و 15:37 دقیقه ارسال شده است

سلام محمد عزیز میخواستم ببینم شما که انقدر روی زبان انگلیسی تسلط داری میتونین یک فیلم آموزشی رو برام زیر نویس فارسی کنی هرچی گوش میدم متوجه نمیشم در زیر لینک فیلم رو میزارم ممنون میشم بگین وقت انجام این کار رو دارین یا نه
http://www.vtc.com/products/UML_tutorials.htm
پاسخ : سلام دوست عزیز
متاسفانه کار ما ترجمه‌ی زیرنویسه و من خودم زیرنویس رو تنظیم نمیکنم. فکر هم نمیکنم کسی پیدا بشه که بخواد برای اینها زیرنویس بزنه؛ با توجه به اینکه فیلم سینمایی یا سریال نیستن و ساخت و زمانبندی زیرنویس بسیار زمانبره.


کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این بلاگ زیرنویس‌های ترجمه شده توسط خودم (Mohammad Dunham) و مطالبی درباره‌ی سریال‌های منتشر شده قرار میدم. ممنون میشم اگه مطلبی به نظرتون مناسب بود و خواستید کپی کنید، منبعش رو هم ذکر کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 46
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 12
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 58
  • باردید دیروز : 15
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 181
  • بازدید ماه : 436
  • بازدید سال : 3,719
  • بازدید کلی : 40,969